Volt egyszer egy ember,

Szakálla volt kender.

Haja volt kóc,

Füle vót nyóc.


Egyszer volt egy kemence,

Belebújt a kis Bence,

Kormos volt a kemence,

Fekete lett kis Bence.

Odament a mamája,

Nem ismert a fiára.

Becsukta a kemencét,

Jól elverte kis Bencét.

 

Volt egyszer egy hajó,

A hajón volt egy ajtó,

Az ajtón volt egy kilincs

Tovább nincs.

 

Volt egyszer egy kicsi törpe,

Belenézett a tükörbe.

átta, hogy a lába görbe,

Többet se néz a tükörbe.

 

Volt egyszer egy király,

Volt neki egy székje,

Izgette, forgatta,

Szamár, aki hallgatta.

 

Szilvát szedtem eper helyett,

S láttam fürödni húsz legyet.

Hal mászott a fára,

Letörött az ága,

Ráesett a kalapomra,

A kalapom összenyomta.

Mit tehettem egyebet,

Fogtam három verebet,

Három macskát, tíz egeret,

Meresztettek nagy szemeket.

S az egerek, huss, ni,

El akartak futni.

Kerítettem hát egy zsákot,

S belevartam a világot.

Hát a huncut egerek,

Nem kirágták az eget?

 

 

Szerző: tappancsmama  2010.02.11. 00:05 1 komment

Címkék: mondókák

A bejegyzés trackback címe:

https://aprotappancs.blog.hu/api/trackback/id/tr641748209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tixtina 2010.02.16. 14:29:14

Szuper az oldalad:))
Csak így tovább:))
süti beállítások módosítása